Eerste stage dag :D

27 maart 2018 - Erdősmecske, Hongarije

Goeie morgen, om 8 uur ging de wekker. Even rustig wakker worden en dan klaar gaan maken. Om 9 uur begonnen we. We werden op gedeeld in tweetallen en ik ging samen met Margot. We begonnen met de waterronde, ondertussen dat we het water bij vulde verzamelde we ook de voerbakken van gister en kijken we of alles nog goed gaat met dieren en ze nog allemaal in hun verblijf zitten. Nadat dat klaar was hebben we de fretten die nog binnen in een kooi zaten naar hun buiten verblijf gedaan en hun eten en drinken gegeven. Daarna moest er bij de eekhoornverblijf nog bamboe geplaatst worden. Dit was voor het afschermen dat bezoekers niet bij ons achter de schermen konden zien. Dat wilde niet helemaal lukken zoals we wilde en omdat Guy en Sharon weg waren zijn we maar eerst verder gegaan met andere klusjes en als hun terug waren gaan hoe we het het beste konden doen. Dus zijn we naar boven (het heuveltje op) gelopen waar dat de Husky’s Lilo en Moon zitten. Eerst even knuffelen en spelen. Daarna spellerwijs halsband training gedaan. Dit ging beter dan verwacht  want ze gingen er zelfs mee rond lopen zonder er iets om te geven. Het is ondertussen pauze tijd, de middag pauze is een uur dus kan rustig eten en een sigaretje roken. Na de pauze zijn we begonnen met het klaar maken van het eten voor de dieren. Nadat alle dieren eten hadden hebben we het vossenverblijf nog schoongemaakt en nieuw stro in gedaan. Toen mochten Margot en ik de Wolfshonden pup gaan socialiseren (lekker knuffelen). Toen we daar klaar mee waren zijn we begonnen met het slopen van de muur bij het buiten verblijf van het stekelvarken. Hier moest een gat in komen zodat hij van het binnen verblijf naar buiten kon. Die muur was van leem, 60 cm dik en gebouwd met verschillende soorten en maten stenen, dus dat was nog een hele klus. Maar we hebben het voor elkaar gekregen, na bekant 2 uur zit er eindelijk een gat in. Nu zit er wel een plank voor omdat er een hoogte verschil is van 50 cm tussen binnen en buiten, maar ook omdat het stekelvarken s’ nacht binnen moet zitten. Morgen gaat Guy een loopplank maken zodat Muppet (het stekelvarken) naar buiten kan. Net gezellig met zun alle gegeten en zo weer gaan slapen want morgen is er weer een nieuwe dag 😊