Reddingsactie?!

28 maart 2018 - Erdősmecske, Hongarije

Vandaag weer begonnen met de waterronde. Nadat dat klaar was hebben we bij de ezel en het varken nog uitgemest. Toen kwam Guy vragen of er iemand mee wilde voor dier transport. Ik dacht waarom niet, dus ging ik samen met Sharon 3 Griekse landschildpadden ophalen. Na een half uur kwamen eerst bij een vrouw aan die 30 kg oud brood voor ons had voor de dieren en daarna nog even langs de Tesco. Daar liepen 2 honden over de parkeerplaats rond, Sharon vond het te zielig om ze daar achter te laten. Eerst hebben we geprobeerd om ze iets van het brood te geven maar toen kwam er een man aan lopen. Sharon vroeg of het zijn honden waren en hij zei ja. Maar toen hij een van de honden wilde aaien schrokken ze van hem dus gingen wij er meteen vanuit dat hij niet de waarheid sprak. Toch zijn we de auto ingestapt en toen we eenmaal reden zagen we de honden nergens meer. Totdat we ze op eens bij de auto’s die voor ons reden zagen lopen en net niet werden geraakt door de auto’s. Mee draait Sharon haar auto om en zet hem weer terug op de parkeerplaats. Daar hebben we nog eens geprobeerd om de honden de auto in te lokken maar dat lukte niet. Ook optillen werd geen succes want dan begonnen ze te piepen en te happen. Dus besloten we ze toch daar te laten, Sharon heeft nog wel foto’s gemaakt en die door gestuurd naar een vriendin. Die heeft een dierenasiel gecontacteerd in de hoop dat zij er verder iets mee zouden doen. Toen zijn we dus maar verder gereden naar de mini zoo want daar waren de landschildpadden. Ze in de transport box gedaan en weer terug naar huis gereden. Toen we terug waren heb ik eerst nog even het verblijf voor de landschildpadden verschoont en het transport box open gezet zodat ze er zelf uit konden lopen. Het was alweer pauze tijd, na de pauze weer begonnen met de voerronde. Ik mocht nu ook al wat dieren alleen voeren, de fretten, beermarter, neusbeer en de katten. Na de voerronde zijn we weer begonnen met het plaatsen van bamboe, alleen dit keer om het looppad duidelijker te maken voor publiek. Toen dat zover klaar was, ben ik nog met Lexi (de huishond, Husky) gaan wandelen, ik was alleen een beetje de weg kwijt want schijnbaar hebben ze hier ook nog een oud kerkje staan en aangezien hier tegen over het huisje een kerkje staat ben ik blindelings daar op af gelopen omdat ik dacht dat ik daar moest zijn. Uiteindelijk heb ik de weg weer terug gevonden. Toen ik weer terug was ben ik eten gaan koken (pennen met gehakt en kruidenkaas). Na het eten ben ik nog gaan douche en toen naar bed.